از ساعت 9 صبح تا 8 شب

چگونه لکه چای را پاک کنیم؟

قالیشویی اسلامشهر: مایعاتی مانند چای، شربت و نوشابه در صورتی که روی فرش ریخته شوند می‌توانند اثرات نامطلوبی باقی بگذارند و در صورت عدم رسیدگی مناسب و به موقع بر روی سطح فرش نهادینه شده و در تار و پود آن نفوذ می‌کنند. برای جلوگیری از آثار مخرب این‌گونه مواد باید با روش‌های مناسب از این اتفاق جلوگیری کرد. پیش از این بهترین روش پاک کردن لکه قهوه را آموخته بودید.

چگونه لکه چای را پاک کنیم؟

چگونه لکه چای را پاک کنیم؟

مایعات رنگی همچون چای هنگامی که روی سطح فرش پخش می‌شوند در آن رسوخ کرده و به لایه‌های زیرین می‌رسند. اولین اقدام در این‌گونه موارد این است که هرچه زودتر نسبت به برداشتن حجم زیادی از چای باقی‌مانده روی فرش اقدام کنیم. هنگامی که مایعات روی فرش می‌ریزند، مدت زمانی طول می‌کشد تا بطور کامل در آن نفوذ کنند. این زمان یک تایم طلایی است که باید در آن اقدامات اصولی برای کاهش آسیب‌های جبران‌ناپذیر به فرش انجام گیرد. اکنون می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم: چگونه لکه چای را پاک کنیم؟

  • برای این کار کافیست تا ذرات آب روی فرش را با قاشق جمع آوری کرده و از نفوذ رطوبت به زیر فرش جلوگیری کنید.
  • بعد از این کار باید با یک پارچه نخی سفید اقدام به خشک کردن فرش نمایید. پارچه نخی قابلیت جذب رطوبت فراوانی دارد به همین خاطر حتماً از این نوع پارچه برای جذب هر چه زودتر رطوبت استفاده کنید و این عمل را با مالش پارچه به محل لکه آنقدر تکرار کنید تا لکه کاملاً از سطح فرش محو شود.
  • توصیه می‌شود که پارچه بکار رفته در این عمل، آغشته به مقدار کمی صابون مایع و مرطوب باشد.
  • توجه کنید که صابون مایع را روی سطح پارچه به کف تبدیل کنید و سپس پارچه را روی فرش بمالید.
  • تمیز کردن فرش‌های دستباف باید با دقت و حوصله‌ی بیشتری انجام شود. اکیداً توصیه می‌شود که در حین این عمل از تماس مستقیم هرگونه شوینده با سطح فرش اجتناب نمایید.
  • پس از اتمام مراحل، اگر سایه‌ای از لکه همچنان باقی مانده، می‌توانید از محلول آب و سرکه‌ی سفید مرطوب استفاده کنید.همانطور که مشاهده کردید، شستشوی لکه چای از روی قالی را می‌توان به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد. اما در صورتی که ابعاد لکه‌ی ایجادشده بسیار بزرگ بود و یا به دلایل مختلف قادر به از بین بردن آن نبودید، می‌توانید با قالیشویی اسلامشهر تماس بگیرید. ما بازگشت پاکیزگی فرش‌های شما را تضمین می‌کنیم.
امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
خدمات ما

قالیشویی

موکت شویی

ترمیم و رفوگری

رفع لکه